Allt som är bättre med hockey

Hallåja


Nu har jag stått ut med 45 minuters fotboll. Men alltså. Det är ju verkligen inte kul nånstans? Satt och gäspa och räknade minuterna. Spanade dock in en ung man i Danmarks lag. Kjaer eller nåt sånt. Men under denna tiden satt jag och funderade över allt som är så mycket bättre i hockey.



Spelarna är typ tusen gånger snyggare. Skägg, svett och sjukt snygga kroppar. Blir ju inte bättre.
Det går så fan mycket snabbare.
Vad är grejjen med övertid? Man vet ju aldrig när matchen ska ta slut.
Sverige skulle lätt kunna vinna över Danmark.
Supportrar springer inte in på planen (kan iofs ha med plexiglaset att göra)



Ja det finns mycket mer att säga, men jag vill ju inte trycka ner sporten allt för mycket. Dock så kom jag på en sak som är bättre. Kanada är dåliga på det. Jag hatar Kanada inom sportsammanhang. Iaf hockey och juniorvm. Fann ett gammalt inlägg med mycket aggressioner mot Kanada http://gurkhyvel.blogg.se/2009/january/arg-tror-jag-det-kallas-for.html#comment



Men vi säger så
PUSS :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0