Svenska mästare

Igår hade Elitseriens tränare upptakt(med våran Perris i Timrå :\)


Meeeen, då får alla lagen rösta om vilka dom tror tar SMguldet, HV vann med 7 röster, mina grabbs kom tvåa med just två röster !


Dock så håller jag inte med tränarna. Jag tror att i dagens Elitserie är det nästintill omöjligt att försvara sitt SMguld. För jag har sett allt för många lag misslyckas säsongen efter sitt SMguld, det är nästan som att luften går ur lagen och dom underpresterar. All press försvinner för ett tag men sedan får dom ännu mer press att prestera och då går bara allt åt helvete. Jag har sett det hos mina boys, jag har sett hos Frölunda, jag har sett hos HV. Och nuförtiden när ligan dessutom har blivit väldigt jämn, och några av dom lite "sämre" lagen verkligen har spottat upp sig så tror jag verkligen det blir svårt att försvara en SMtitel. Så nej jag tror inte på HV71, inte bara för att jag starkt avskyr dom, utan för att jag inte tror att dom klarar pressen.


Jag tror snarare att vi får se pojkarna på torget till våren! På den sköld du klär som vi alla bär <3




PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0