Lille pluttepojken

Schåååja, då var dagens etapp av Vueltan avklarad. Tourens poängtävlingsvinnare Alessandro Petacchi vann dagens etapp. Men det var just inte det jag tänkte att vi skulle diskuttera idag.


Utan det faktum att min snutteplutt(ja jag totally överdriver jag vet) Andy Schleck som vi alla vet var 39 sekunder från att vinna Touren ligger nu cirkus en halvtimme efter ledarn. Hur kan detta komma sig kanske ni tänker då? Jo det har ju flera anledningar, för det första kör han inte Vueltan med målsättning att vinna, han kör med målsättningen att bror hans ska vinna.

Och han var ju tvåa på touren. Han och Contador åkte och fajtades både psykiskt och fysiskt i tre veckor. Fatta vilken jävla urladdning, både att förlora så snopet och att faktiskt ha genomfört hela grejjen. Andy är dessutom ung inom cykelsammahang, han är bara 25. (Legendaren Armstrong som la av efter årets Tour är 39) Och hans stora mål inom cykling är att vinna touren, därför är det då han vill vara som bäst, och vad han har tränat för hela året. Och tourens vinnare, hans form vet vi ju inte ens något om eftersom att han har valt att inte tävla alls sen Touren, och jag tror faktiskt att den inte är i toppform. Det blev ju en urladdning för honom med, när han äntligen stod där på Champs Elyssee som vinnare.


Just därför tycker jag att folk kan sluta ifrågasätta och ist själv cykla genom Frankrike i tre veckor och så hur behagligt dom mår sen! Ursäkta men jag behövde få detta ur mig.

Tour de France 2011's vinnare har ni här !

 

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0