OS 2010

Haj kidz


Nu är OS slut för denna gång. Fyra år tills vi får åka till Ryssland ! Ja jag vet att det är sommar OS i London emellan, men jag tycker mer om VinterOS.


Så vad tycker vi om detta OS arrangerat av ett tattarland? Jo förutom alla arrangörsmissar och det faktum att Sidney Crosby gjorde hockeyfinalen till en avskyvärd tillställning så har det vart fint ! Sverige har ju gjort sitt näst bästa vinterspel ! Det bästa var ju förra gången. ;) Så Sverige är en nation som är up and going ! Fast tills nästa OS förväntar jag mig givetvis ett guld i hockeyn, men då kommer ju också namn som Jakob Markström, Marcus Johansson, André Pettersson och Magnus Pääjärvi-Svensson finnas med i laget !


Det roligaste är ju dock nästan att alla Sveriges medaljer förutom curlingguldet har kommit i Whistler. Dvs utövarna har haft skidor på fötterna. Norge och Northugg, watch out ! På tal om Northugg då, han som skulle vinna allt. HAHA vilken kille ! Och dessa skidframgångar har dessutom gjort mig intresserad av den sporten igen, jag har haft ett ganska lamt intresse dom senaste åren, men nu jävlar ! Och Johan Olsson då, visste nån vem snubben var innan? Nu åker han iaf hem med mest medaljer av svenskarna. Vilken kille !
Och så givetvis det vackraste. Anders Södergren har tampats med mycket femteplatser och problem i sin karriär, men äntligen har han en medalj av den finast valör, jag blir helt bölig !


Men puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0