12, 14 eller 16

Hallelåja



Nu är slutspelsbloggarn här igen. Igår så tittade jag på sporten(som för övrigt innehöll alldeles för mycket fotboll, jag blev ju nästan illamående men anyway), för en gåns skull så delade jag åsikt med den gamle Luleå och Skellefteå spelaren Mikael Renberg. För dom diskutterade nämligen det faktum om dom ska ta in mer lag i Elitserien. I helvete heller säger jag. Jag menar Södertälje och Rögle spelar kvalserien för andra året i rad, det betyder ju att det finns ett litet glapp mellan dom och dom andra lagen, skulle man då ta in fler lag skulle glappet bli ännu större. Och elitserien skulle börja påminna om typ damhockey, där vissa lag vinner med 10-1 över andra typ. Så jag tycker sannerligen att det är en dålig idé !


Svt.se hade gjort en omröstning om folk tyckte att man borde utöka Elitserien till 14 eller 16 lag. Och det var ungefär 60 procent som hade svarat ja. Men jag säger som Mikael Renberg, det känns som att det är mycket typ Leksands och AIK fans som har röstat ja eftersom att dom vill se sina lag i Elitserien.


Så jag säger, 12 lag i Elitserien, YES WE CAN !


Men kolla här, ca 1.15 in. Alltså det är så osannolikt så att det är sinnesjukt. Men ikväll är det match ikväll igen, nervigt !


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0