TDF

Eurosport är en fejn kanal. Alldeles nyss repriserade dom programmet Best of Tour de France 10. Det var fint <3


Men ack, kedjehoppet på 15e etappen, jag blir verkligen bölig! Det är precis som för typ 5 år sen som när jag var superintresserad av Speedway, och min australiensiska favorit Jason Crump misslyckades fatalt, och vm guldet gick till det danska aset Nicki Pedersen ist. Det är bara jobbigt! Det är bara jobbigt att ett kedjehopp förstörtde för Andy, och tog hans chans att vinna TDF. Det blev ist den vita ungdomströjan och en andraplats för andra året irad. Och Alberto Contador som vinnare för andra året, en snubbe som har varit under dopningsutredning. Det känns inte riktigt rättvist. Nu i efterhand kan jag iofs se att Alberto tar rätt beslut, hade han väntat på Andy hade kanske tvåan och trean Menchov och Sanchez fått ett ointagligt försprång. Men ändå.



Nej nu slutar vi vara ledsna här! Imorn börjar Vuelta a Espana, och Contador är inte med :D :D :D


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0