Jisses

Jag känner mig lite som en 10åring, jag har pirr i magen inför imorn, kanske den sista födelsedagen jag kommer glädjas åt, 20 år. Det är mäktigt på nåt sätt, men äldre tänker jag inte bli. Jag vill vara omogen och inte ha koll på mitt liv.


Jag är inte mogen att bli vuxen, jag vill fortfarande vara 15, trots att det är skönt att aldrig mer behöva genomlida en mattelektion. Men det faktum att andra 20åringar verkar ha sån stenkoll på sina liv gör mig livrädd. Folk förlovar sig, skaffar barn. Hella kittet liksom! Och nästan alla mina medsoldater i kollektivet mot kärlek har övergivit mig, alla har dom funnit nån som dom faktiskt tycker om och vill leva med. Det är bara jag som är så pass känslomassigt fuckad och ostabil för att kunna nåt sånt. Det är bara jag. Men snart så, mindre än tre timmar så är jag faktiskt officiellt 20 år. Om man ska vara extra petig, kl 9.53 lördag morgon.


PUSS från 19åringen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0